Jul-traditioner

De flesta har endel Jultraditioner, även om man inte väljer att fira jul så gör man ofta något speciellt runt denna tid. Jag har jätte många med min familj så klart, men även endel helt egna, som jag har för mig själv och som ingen kan ta ifrån mig som tur är.

T ex:
Jag ser numera Love Actually minst en gång strax innan jul (ja det är lätt hänt att det blir fler gånger trots att jag sett den jätte många gånger redan. Men det är en favorit.)

Jag tar en heldag och spelar bara julmusik och julpyntar/städar helt själv helst. Jag har några favoriter gällande musiken, så dom går ofta på repeat, vilket troligtvis skulle irritera de flesta andra.

Dessutom så har jag de senaste 5 åren varit på våran "obligatoriska" badhusfest som vi har vi våran hemstad, där vi är ganska många som hyr badhuset helgen innan jul, för då är oftast de flesta hemma, vi badar, utövar någon sport (oftast dodgeball). Det blir ju endel festande och sedan utgång för de som vill, riktigt skoj brukar det vara och tro det eller ej, men år efter år så dyker faktiskt de flesta upp.

Har ni några egna traditioner?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0