Serier

October Road:
Som några av er kanske läste tidigare så började jag se denna i veckan.
Iaf så handlar den om Nick som är en författare som skrivit en bok om sin gammla hemstad och sina vänner. Men efter ett erbjudande att föreläsa på sin gamla skola så bestämmer han sig även för att stanna kvar i stan. Många tycker det är roligt att han är tillbaka men det finns även många som inte riktigt håller med om det.
Jag gillar faktiskt denna serie, ganska lätt att strötitta lite på. Det är väl främst en drama serie. Har själv bara sett säsong 1 som var 6 avsnitt.
(Ni kan spola fram 10 sek i videon)
Men kolla in videon så kanske ni får en egen uppfattning.



One Tree Hill:
Många av er kommer säkert ihåg serien One Tree Hill, ni har säkert sett den eller hört talas om den.
Nu är dom iaf inne på en femte säsong och jag tycker dom fått upp takten lite igen. Så om du var en av alla dom som slutade se så kanske det är värt att kolla igen. Och till er som aldrig sett denna men gillar ungdomserier så rekomenderar jag denna skarpt.

För er som ännu inte sett, det händer mycket i säsong 1 och det är en väldigt bra säsong:



För er som följt så kommer en titt på säsong 5, saker och ting ändras:



Veronica Mars:
Tyvärr så har många missat serien Veronica Mars av den simpla anledningen att den gick på svt 2.
Denna serien handlar om Veronica Mars (Kirsten Bell)  vars bästa kompis blir mördad och hennes pappa får sluta som sheriff. Men efter det så öppnar pappan en egen detektivbyrå. I serien får vi dock främst följa Veronicas "fall" som hon är väldigt duktig på att lösa. Veronicas rappa repliker är härliga att lyssna på.
Detta är en ungdomsserie med lite drama och deckar vibbar över det hela.
Tyvärr så har denna nu laggts ner efter ett antal säsonger, men har du missat den så tycker jag absolut du ska kolla in den, det var min absoluta favorit ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0