Flashpoint


Har precis sett klart första säsongen av Flashpoint.
Det är en serie som likt CSI bygger på fristående avsnitt. Perfekt att se på tv med andra ord, för det gör ju inte så mycket om man missar ett avsnitt. Även om det så klart finns en liten handling mellan dom som alltid är med.

Flashpoint handlar om en grupp Special Tactics poliser, som i varje avsnitt är med om ett nytt fall. De vill helst lösa alla fall utan att behöva använda vapen, och försöker förhandla så gott det går.
Först får man se en snutt av slutet, strax innan avsnittet är klart, sedan går dom tillbaka (oftast) två timmar för att spela upp allt som lett till slutet. De flesta fall har väldigt bra orsaker till varför det har hänt, det är inte alltid så enkelt som att någon rånar en bank eller så.

Jag tycker det är en helt okej serie, jag har ju faktiskt sett hela första säsongen... Men det är ingen serie som står ut direkt, första avsnittet var inget speciellt heller. Men jag kan tycka att det är ganska skönt med fristående avsnitt ibland, då blir man inte lika arg när man inte får se nästa direkt. Jag tror det här kommer att bli en serie som t ex The Unit, man kan se nått avsnitt om man råkar zappa förbi. Men gillar du polisserier så kolla in denna. Det kommer en tår emellanåt också. Jag kommer troligtvis att fortsätta följa den ett tag till iaf.

En bra trailer för Flashpoint:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0