Lugn helg?

Efter att jag verkligen bestämt mig för en lugn helg så såg jag även fram emot denna.
Jag tänkte spela lite dataspel, mysa med sambon, se nån film, hälsa på några kompisar och kanske träna lite.
Fredagen klarade jag av, brukar iofs inte vara något problem att vara lugn på fredagar då det är lördagar som framför allt gäller i mina kretsar. Lördagen kom och jag var inte ett dugg sugen på fest, klockan hann bli 18.00... ja då började folk på höra av sig, men jag var fortfarande bestämd på min punkt att nej nej detta SKA vara en lugn helg, tills...

Ja en halvtimme senare ringer en mycket god vän till mig och berättar att hon under dagen har kommit fram (tillsammans med sin man) att hon ska skilja sig, och därför vill hon gärna ha sällskap och festa lite för att tänka på annat för en stund. Nja säger jag först, men eftersom hon håller till rakt över vägen så säger jag att jag kan komma förbi en sväng innan hon ska ut, för klart man ställer upp. Väl där så lyckas hon iaf övertala mig till mitt första glas öl, men sedan säger jag nej, men fort gick det innan jag hade ett glas vin framför mig också. Jag dricker så långsamt som möjligt för att inte få påfyllning. Men då dyker helt plötsligt ett grogg-glas upp, så jag smuttar lite. Efter många om och men så följer jag tillslut med ut, jag dricker inte så mycket mer, och blir därför ej heller full, vilket är väldigt skönt som omväxling.

Vi är nu tre tjejer som går ut, vi väljer ett "studenthak" och min vän bestämmer sig för att hon vill hångla med någon under kvällen, och tänker därför även tvinga oss andra att göra desamma (alla är singlar för dom som undrar). Jag frågar om det verkligen är så smart att göra det just denna kväll eftersom hon mycket troligt kan må sämre av detta. Hon svarar snabbt att det är precis det hon vill, hon vill må dåligt över att göra något med någon annan så att hon kanske inser att det bara är en person som gäller i hennes liv.

Ingen av oss hittade dock nån kille som vi ville hångla med, så vi går hem lite tidigare än väntat eftersom en av oss tydligen ska "" sitt där hemma av nått gammalt ragg. Min kompis bestämmer sig då för att ta taxi hem till sig och vi andra två väljer att ta en prommenad hem.

På vägen träffar vi en trevlig kille som går med oss en bit. Han berättar lite om sig själv och försöker skämta så gott det går, trevligt med sällskap var det iaf och söt som få var han dessutom. Han tyckte dock att vi var elaka som gissade på att han var från Örebro då han hade lite gnällig dialekt. Men han var ju från dalarna(Falun), så vi hade ganska fel. Jag tycker att det är fint med dialekter över huvudtaget, det är iaf väldigt intressant. Dessutom så skulle jag aldrig tycka något illa om Örebro "mitt" kära Millencolin nu faktiskt kommer därifrån.  Att jag dessutom gissade att han var 19 år när han faktiskt var 21 år kanske inte hjälpte så mycket, men jag får väl be om förlåtelse genom att hålla på Selångers(?!) A-lag i bandy eller nåt, där jag tror han spelade. Så lycka till med det, så ska jag vara snällare mot folk framöver :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0