Mysdag



Idag är jag hundvakt, är ju iofs ett ganska lugnt "jobb" och endast trevligt tycker jag. Men då tänkte jag även passa på att slå igång Love Actually och värma lite glögg och kanske till och med tända några ljus, så det blir lite mys framför tv:n.
Julen närmar sig ju nämligen. Jag har spelat slut på Tommy Körbergs version av O Helga Natt (som enligt mig är den bästa) och har handlad de mesta av julklapparna. Tyvärr så är det ju de svåraste kvar, men jag känner mig relativt lugn.
Så nu blir det myspys med vovve, film och glögg. Sedan blir det långprommenad med massor av frisk luft.
Se till att passa på ni också om ni får lite tid över, att bara "vara" utan att stressa upp er.


Någon som ställt fram granen ännu förresten?
Min fd svärmor hade ställt fram och klätt granen i helgen och även en väninna till mig hade granen framme. I min familj brukar vi ta fram den nån dag innan julafton och klä den då, vi har ju iofs riktig gran också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0