Dublin... here i come?

Nja kanske inte riktigt, men jag sitter faktiskt och letar jobb i Dublin, eller Irland över huvudtaget. Jag är sugen på att åka ifrån sverige iaf. Har varit inne på lite olika ställen men just nu känns Irland som ett bra alternativ. Så jag tänkte sätta mig och skriva lite engelska ansökningar nu och sen får vi väl se. Har jag hänt tidigare att jag fått jobb utomland men inte tagit dom så man vet ju aldrig, jag vill ju helst inte åka själv heller. Har en kompis som vill följa med, men det kräver ju att även han får jobb då.

Har nån av ni pluggat eller jobbat utomlands tidigare?
Vad har ni för råd? Och vilka ställen har ni varit på?
Bra eller dåliga upplevelser? Och vad bör man passa sig för?
Vad ska man ta med i sin ansökan? Och vad kan man skippa?
Oj frågorna är många, men jag vill veta ALLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0