Matte Söker Husse

Jag satt på text-tv som vanligt, (ja de få gånger jag faktiskt tittar på "riktig" tv så är jag mest inne på text-tv) och kollade vad det skulle gå för roligt på tv ikväll. Och jag såg att programmet filmen "Matte söker husse" skulle gå.

Direkt då vände jag mig om mot en kompis och sa:
- Kolla in vad det är för skit löjligt dejting program dom börjat med nu, alltså det börjar verkligen gå för långt, liksom hundägare som söker partner, det måste ju vara ett skämt?
Han svarade då:
- Haha ja va fan är det för nåt egentligen, snart sänder dom väl live från dejtingsidor på internet eller nåt.

Det slog mig liksom aldrig att det skulle vara en film, för jag hade aldrig hört talas om denna film plus att det vore ju faktiskt inte helt omöjligt om det var någon ny sån där serie som ni vet (t ex) Ensam Mamma Söker, Frusna Män Söker, Bonde Söker Fru osv.

Varför envisas vi fortfarande i Sverige med att göra om vissa titlar till svenska, totalt onödigt egentligen.
Orginal titeln på denna film är: Must Love Dogs och det är en film med bland annat John Cusack, på DENNA länk så kan ni läsa mer om filmen om ni nu skulle vilja se den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0