Ten Inch Hero


Har precis sett klart den romantiska drama-komedi'n  Ten Inch Hero.  Det är en lite "mindre" film som de flesta av er säkert aldrig hört talas om. Troligtvis hade inte jag heller det om det inte vore för Jensen Ackles, ni vet min hemliga kärlek ∞.

I alla fall för att återgå till filmen så måste jag säga att vilken lättnad, jag hade faktiskt inte så höga förväntningar och visste knappt vad den skulle handla om. Men oj så glad jag blev, den var riktigt mysig och jag blev aldrig "less" när jag såg den. Det var lite av en feel-good-movie för mig iaf.



Den handlar om ett gäng vänner som jobbar på ett fik / restaurang i Santa Cruz. Alla med sina egna problem och härliga egenskaper. Vi får vara med när de hittar sina kärlekar och hamnar i trubbel. Att den har ett starkt budskap om att inte dömma folk efter utseende märks klart och på ett väldigt fint sätt. Det är nog mer drama än komedi dock, men i detta fall så är det ingen nackdel. Kärlek dömmer ingen, kärlek har inget utseende.

Kolla in trailern här:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0