Tygpåsar

Jag kommer ihåg när jag var liten och följde med mamma och handlade.
Ibland hade hon med sig sånna där tygpåsar,
och för mig var det alltid lika pinsamt att behöva packa i en sån.
Åh nej nu skulle alla tro att min mamma var väldens snålaste,
hon har inte ens råd att köpa en plaspåse,
dessutom så var den ful som stryk,
och där stod jag 10 år och var tvungen att packa i den.

Sedan dess har man hunnit växa upp och jag vet att min älskade mamma gör mycket för miljön och det där var säkert en sak hon också gjorde för just miljön. För hon är då inte snål :)

Men numera så är ju fördelen att det finns så många olika coola tygpåsar att välja mellan. Man behöver inte gå i någon sliten ica tygpåse från 70talet, utan dom finns ju överallt med alla sorters tryck och färger. Att det dessuom är rätt "hippt" och "inne" numera är ju bara ännu bättre. För mina framtida barn ska inte behöva skämmas när dom packar mat i tyg ;)

Dessa snyggingar hittar du hos Forever 21:
image402


Kommentarer
Postat av: Pauliina

Gillar den första där, den all we need is love :)

2008-04-23 @ 15:02:53
URL: http://pauliina22.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0