Chokladfudge

Under julen åt jag nästan ihjäl mig av mammas chokladfudge, men nu börjar suget på komma tillbaka :D
Tänkte att ni kanske vill testa också. Godare än godis :D
Jag brukar dock göra utan nötter, men samma recept, så det är ju upp till var och en.
Detta kommer från Norrmejerier och är toppen iaf:
image160

Ca 30 bitar

2 dl Vispgrädde
100 g Smör
4 dl Strösocker
200 g Mörk blockchoklad
1/2 dl Hackade valnötter

Till garnering: Hela valnötter

Blanda vispgrödde, smör och sockar i en tjockbottnad kastrull.
Koka sakta under omrörning i ca 5 min.
Dra kastrullen från värmen.
Bryt chokladen i mindre bitar och låt den smälta i blandningen.
Blanda de hackade valnötterna.
Häll smeten i en välsmord form ca 20x20 cm.
Låt stelna i ca 5 timmar eller över natten.
Skär chokladfudgen i mindre bitar och dekorera med hela valnötter.

www.norrmejerier.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0