CD-skivor

Är det någon av er som fortfarande köper CD-skivor?

Själv så gör jag det emellanåt även om det är mer sällan än tidigare.
Igår fick jag iaf för mig att börja sortera mina skivor lite, hittade mycke skit och insåg även att jag inte får plats med dom längre. Men det som gjorde mig mest arg var att jag antingen tappat bort massa skivor eller så har någon varit och plockat på sig några under nån fest.


(en liten del av min kära samling)

Min bror som har vääääldigt många skivor och är enormt musikintresserad kollade på mig konstigt och frågade mig inför förra julen, "köper du fortfarande Cd-skivor?" som om det vore helt konstigt. Detta endast för att jag önskade mig någon i julklapp. Men JA, tycker jag att en grupp är bra så stödjer jag gärna dem så, jag älskar att få hem en ny skiva också, jag blir så otroligt glad då. Även om jag inte lyssnar på den så ofta eftersom jag oftast bränner ut bland-skrivor, men låtarna finns ju med även på den. Det finns t ex vissa grupper som jag, även om jag inte tyckte om skivan, faktiskt skulle köpa den. Dels för att jag har alla deras tidigare skivor och dels för att jag vill stödja dem.

Millencolin är ett bra exempel på det, jag har alla deras skivor och kommer garanterat att köpa de resterande de släpper också. I december ska jag dessutom se dom live, för si så där 7e gången eller något, men det är ju mina barndoms idoler, de e kärlek det :D

Vilken skiva lyssnar jag mest på för tillfället då?
Det står mellan 3 st:

Johnossi - Johnossi
Den är brutalt bra rakt igenom, lungt och rock, funkar dag som natt!


Cobra Starship - While The City Sleeps We Rule The Streets
Denna skiva har sina "Ups and Downs", men är riktigt bra när den är som bäst.
Gabe Saporta vet vad han gör.


In Flames - Clayman
Känns numera som en gammal "klassiker", den har hängt med mig sedan högstadiet och gjort ett skrämmande intryck i min hjärna. Denna skiva håller jag varm om hjärtat!



Att två av tre var svenskar är underbart. Vi gör grym musik i Sverige, om ändå bara Refused ville göra comeback, då hade den skivan varit den senaste i min samling :D

För er som vill höra lite musik från ovanstående skivor:

Johnossi - Summerbreeze (lugn låt)


Cobra Starship - The Church of Hot Addiction

In Flames - Only For The Weak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0