Flyttstäd

Idag har jag varit iväg och hjälpt en kompis flyttstäda. Egentligen var det tänkt att vi skulle ta en fika och snacka lite, för han flyttar nämligen till Stockholm imorgon. Men det vart inte riktigt som vi tänkt oss. Han fick nämligen lite panik med att städa lägenheten eftersom personen som köpt den bett att få flytta in imorgon. Så jag och en kompis pallrade oss dit och hjälpte så klart till, om vi var så effektiva vet jag dock inte. Men jobbet blev så mycket trevligare, vi skämtade, lyssnade på musik och hade allmänt trevligt.

Helt sjukt att han nu har sålt den där lägenheten, han har nämligen haft den i ÅTTA år och jag har varit med om så mycket i den där lägenheten, sånna underbara minnen. Och nu är den lägenheten borta, ett ställe som även för mig varit en "fast punkt" i mitt liv under åtta härliga år. Det är egentligen ganska sorgligt, både att han flyttar och att lägenheten säljs alltså. Men nytt år nya tider, detta ska ju bli MITT år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0